خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/10 - 10:26
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
فرشادان در دیدار با رئیس هیأت مدیره سازمان توسعه منطقه ووج:

موتور محرکه رقابت و رشد منطقه ای عنصر خلاقیت و کارآفرینی است/ اعلام خواهرخواندگی شیراز و ووج باعث توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری می‌شود

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان، جمهوری اسلامی را علاقمند به تعامل و گسترش مناسبات با لهستان و سازمان توسعه منطقه ووج معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدمهدی فرشادان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان در جریان سفر خود به همراه هیأت همراه به این کشور با «آندره ژه یاک» رئیس هیات مدیره سازمان توسعه منطقه ووج دیدار و گفت وگو کرد.



فرشادان در ابتدای این دیدار، توسعه اقتصادی، رشد، رقابت، اشتغال و بهره وری از شرایط موجود محیطی و اقلیمی در هر کشور را متفاوت دانست و گفت: یکی از عوامل حیاتی در ایجاد نوآوری در هر کشوری کارآفرینی است که بستگی به میزان و مقدار نفوذ ساختار بازار و کیفیت سرمایه انسانی دارد.



نماینده مردم سنندج و کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان اینکه توسعه مناطق در هر کشوری در حمایت از شرایط بهبود اقتصادی و رشد اشتغال است، اظهار کرد: سیاست های توسعه منطقه ای نشان دهنده تناسب آنها با نیازهای تجاری با در نظر گرفتن خصوصیات محیط های اقتصادی و تجارت منطقه ای است.



وی با برشمردن ویژگی های منحصر به فرد شهر ووج و شرایط لازم و کافی برای توسعه این منطقه گفت: موتور محرکه توسعه، رقابت و رشد منطقه ای، عنصر خلاقیت و کارآفرینی است و شناسایی نوآوری و فناوری تجاری لازم و نوسازی و بهبود سیستم مالی به انجام این مهم کمک می کند.



فرشادان هدف از این دیدار را پیرامون مسائل اقتصادی و تجاری بیان کرد و ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه روابط فیمابین و تبادل تجربه علاقمند به تعامل و گسترش مناسبات با لهستان و سازمان توسعه منطقه ووج است.



این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام تصمیم خواهرخواندگی شهر شیراز با ووج بیان داشت: انجام این مهم زمینه‌ توسعه‌ همکاری‌ها در ابعاد علمی دانشگاهی، گردشگری و فرهنگی را برای این دو شهر فراهم می‌کند.



وی جایگاه دو کشور، پیشینه ارزشمند تاریخی و وجود جاذبه های گردشگری را از نقاط مشترک دانست و تصریح کرد: در صدد هستیم با خواهرخواندگی شهرهای دو کشور، زمینه را برای حضور هدفمند و بیش از پیش گردشگرانی از کشور لهستان و جمهوری اسلامی ایران فراهم کنیم تا با داشته ها و قابلیت های این شهرها در زمینه فرهنگی و هنری، سرمایه گذاری بیشتری صورت دهند.



فرشادان ادامه داد: در این سفر در زمینه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی رایزنی و با مقامات لهستانی گفت و گو خواهیم کرد.



عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: ایران در زمینه نفت و گاز فعال است و از همکاری لهستان در این حوزه استقبال می کند.



رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و لهستان خاطر نشان کرد: کردستان با توجه به تشابهات آب و هوایی می تواند یکی از مراکز عمده هدف گردشگران لهستانی باشد و احیای راه بازرگانی کردستان ایران و لهستان می تواند بزرگترین بازار مقصد تولیدات کشاورزی و دامی را فراهم کند.



رئیس هیات مدیره سازمان توسعه منطقه ووج: تشریح تأثیر منطقه ووج در کارآفرینی



پژمسواف آندره ژه یاک رئیس هیات مدیره سازمان توسعه منطقه ووج، این شهر را دارای بافت قدیمی اعلام کرد و در زمینه تلاش ها و تأثیر آن در کارآفرینی مطالبی را بیان کرد.



رئیس هیات مدیره سازمان توسعه منطقه ووج در پایان خاطرنشان ساخت: سازمان منطقه ووج عضو سازمان های گردشگری صنعتی است و در قالب این سازمان از دستاوردهای آن بهره می برد.



به گزارش خانه ملت، اصغر سلیمی، علی ابراهیمی، منصور مرادی، قربانی و ناهید تاج الدین نمایندگان سمیرم، شازند، مریوان و اصفهان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان را در این سفر همراهی می کنند که هر کدام به صورت جداگانه در خصوص مناسبات دو کشور و چگونگی توسعه مناطق به بیان نقطه نظرات خود پرداختند./



پایان پیام

  • کد خبر : 251546
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار